Toate drumurile duc la ROMA |
Stagiunea 2008-2009
|
Recomandă această pagină pe:
Un scenariu de David Albu
Data premierei: 9, 10 mai 2009
Regia artistică: Daniel Vulcu Costume : Panciu Daniela, Circiu Csilla, Breteanu Cristina (Asociaţia D'ART) Decoruri: Daniel Vulcu Coregrafia: Victoria Bucun Asistent regie: Corina Cernea
Muzică interpretată live de :
Fanfara "Shukar" din Satul Zece Prăjini Fanfara Şcolii de Pregătire a Agenţilor de Frontieră „Avram Iancu” Oradea Orchestra Teatrului de Stat Oradea : Oliver Robert Bader (chitară), Lăcrămioara Deac (voce), Florian Chelu (chitară), Janos Hajdu (percuţie). Conducerea muzicală: Aleodor Terşan şi Florian Chelu
Distribuţia:
Barbare: Cleopatra :Adela Lazăr Proserpina: Anca Sigmirean Sabina: Corina Cernea Cordelia :Mihaela Gherdan Junona :Mirela Niţă-Lupu Viola :Lucia Rogoz
Romani: Scipio :Şerban Borda Agripa :Sebastian Lupu Marcus :Alexandru Rusu Silvio :Ion Abrudan Paulus: Ciprian Ciuciu Reporter: Daniel Vulcu Reporter: Crina Abrudan Reporter, Italianca: Paula Chirilă
Barbari: Angus :Pavel Sîrghi Organul :Sorin Ionescu Blegul :Petre Ghimbăşan Profesorul : Răzvan Vicoveanu Figurantul :Andrian Locovei
Figuraţie: Alexandru Rois, Nicolae Segărceanu
|
|
Fotografii pentru tipar
|
|
|
|
|
|
Spectacolul „Toate drumurile duc la ROMA” pune faţă în faţă două lumi – Roma şi ţara Barbarilor - separate prin distanţa geografică, dar apropiate prin stilul de viaţă şi valorile care le guvernează. Ambele lumi sunt populate de stereotipuri umane ale societăţii contemporane, tipologii uşor de recunoscut atât în jur cât şi poate în fiecare dintre noi. Liantul între cele două lumi este reprezentat de grupul de femei barbare pe care romanii le răpesc pentru a-şi popula cetatea. Piesa este structurată în două tablouri: primul se petrece în tabăra romanilor, care încearcă să ajungă la o înţelegere cu barbarele; al doilea are loc în tabăra barbarilor, un an şi jumătate mai târziu şi înfăţişează pregătirile oneste ale soţilor pentru marea confruntare prin care speră să îşi recupereze femeile pierdute. Dincolo de acţiunea propriu-zisă, piesa aduce în prim-plan o serie de aspecte concrete ale lumii noastre: corupţia generalizată, obsesia pentru aspectul fizic, prezentările de modă, goana după senzaţional şi exagerările practicate de mass-media. Motivul central al piesei este reprezentat de conflictele dintre italieni şi românii emigraţi în peninsulă, în prezentarea cărora parodia este omniprezentă. Asistăm atât la confruntări directe, cât şi la relatările oferite de media, prin buletine de ştiri sau transmisiuni de la faţa locului, care amintesc de conflictele armate din Irak sau Afganistan. Spectacolul este condimentat la tot pasul cu glume, picanterii şi momente coregrafice antrenante, debordând de energie. „Toate drumurile duc la ROMA” este un spectacol realizat după toate regulile divertismentului de calitate, la care râdem din toată inima, fredonăm alături de protagonişti hiturile muzicale ale momentului şi lăsăm pe mâine grijile şi stresul de zi cu zi.
|
|
|
|
|
|